Hopp til innholdet

Smith Stål

Dette er designmanualen for Smith-gruppen. Her finner du retningslinjer for bruk av vår grafiske profil. Den grafiske profilen er vårt ansikt utad. Den skal sikre at kundene kjenner oss igjen og forbinder de riktige verdiene til oss.

Profilen er også et samlende element for alle oss som jobber innenfor gruppen. Denne nye versjonen av vår grafiske profil er betydelige endret, i det logoen SMITH er utgått og erstattet av SMITH STÅL og BYGGER'N. Dette er gjort for å tilpasse vår grafiske profil til vår markedsstrategi, endringer innenfor moderne design og nye krav fra nye medier.

Profilhåndboken beskriver vår grafiske profil i ord og bilder. Den gir også klare retningslinjer for hvordan denne skal brukes. Det er viktig at alle bidrar til å forvalte den grafiske profilen på riktig og best mulig måte. Dette er en investering i våre egne merkevarer, som vil gi oss alle resultater både på kort og lang sikt.

En profilmanual vil aldri være helt ferdig eller helt komplett. Underveis vil det komme tillegg og justeringer, men fundamentet skal stå fast slik det er beskrevet her.
Kommer du ut for spørsmål om den grafiske profilen som ikke er beskrevet her, skal du alltid kontakte administrasjonen i E.A. Smith for å få en godkjennelse, slik at vi alle benytter like løsninger.

Våre verdier er utarbeidet og forankret i hele selskapet for å gi nyttige retningslinjer for hvordan vi skal fungere i hverdagen. Verdiene skal gjenspeiles i våre gjerninger.

Ansvarlig
Vi er ansvarlige ovenfor hverandre, våre kunder, leverandører, miljø og lokalsamfunn. Vi tar ansvar for inngåtte avtaler og gjør det vi sier vi skal gjøre.

Kvalitet
Kvaliteten på jobben vi gjør sier noe om hvem vi er som individ og organisasjon. Vi tar derfor eierskap for oppgavene og vi er stolte av servicen vi leverer.

Tilgjengelig
Vi er alltid tilgjengelig for våre kunder og for hverandre. Med dype norske røtter skal vi være tilstede som en positiv kraft for å bygge sterke lokalsamfunn.

Engasjert
Vi er engasjert i det vi leverer, våre oppgaver og de vi møter. Vi jobber som ett lag hvor alle engasjerer seg i hvordan vi kan tenkte nytt for å gjøre hverandre bedre.


Tilbake til toppen