Hopp til innholdet

Merkevarestruktur

Det er utviklet egne merker for utvalgte konsepter og tjenester. Det er ikke anledning til å utvikle egne merker utover disse. 

Konsepter

Det øverste nivået av undermerker er konseptene. Disse har kvaliteter og behov som gjør at vi ønsker å differansiere dem med egne merker. Konseptene har et trivelig, rett frem og jovialt uttrykk, som for eksempel Bygger’n-klubben:

Konseptet Ferdig utført er en løsning der kunden får alt klappet og klart. Stempel-uttrykket understreken idéen med ferdig-pakke levert av fagfolk. B’en knytter merket tydelig til den øvrige identiteten:

Tjenester

Det andre nivået er tjenester. Disse er i større grad underlagt designsystemet forøvrig; her er det ikoner som kan settes sammen med standardisert tekst tilpasset formatet. På denne måten blir tjenestene kommunisert som ekstra viktige mot forbruker, men fortsatt med Bygger’n som tydelig avsender. Under sees prinsippskisser på hvordan dette kan løses i for eksempel digitale sammenhenger. Skissene viser hvordan ikonet opptrer sammen med ulike teksthierarkier:

Det at tjenestene er tegnet ut som løse ikoner, gjør det mulig å benytte de i sammenhenger der man snakker mer generelt om tjenesten. Under vises prinsippskisser på hvordan ikonene også på trykksaker kan stå sammen med standardisert tekst og budskap tilpasset situasjonen:

Ferdig Utført

Tekniske Tjenester


Tilbake til toppen