Hopp til innholdet

Fotostil

Foto som brukes i HIBA Hus kommunikasjon skal bygge opp under selskapets varemerke; kvalitet for generasjoner.

HIBA Hus bilder må oppleves som relevante og ekte, hovedsaklig i nordiske omgivelser. Foto som er tydelig retusjert, inneholder futuristisk 3D-grafikk og stockfoto som har et glatt og poserende uttrykk bør ikke benyttes.

Fotokvalitet

For at HIBA Hus til enhver tid skal fremstå som profesjonell og kompetent må man alltid bruke bilder av høy kvalitet. Dette gjelder både estetisk/fototeknisk, at bildene har spennende og interessante komposisjoner, at de har høy nok oppløsning til sitt formål og at de ikke er forringet av komprimeringsstøy e.l. 3D-bilder av planlagte boligprosjekter bør være av høyeste kvalitet.

HIBA HUS

Viktige stikkord for HIBA Hus fotostil

  • Naturlig følelse i farger, lys, omgivelser, natur, mennesker.
  • Ekte mennesker i ekte, hverdagslige situasjoner.
  • Mennesker skal være naturlig engasjert i situasjonen de befinner seg i.
  • Lav dybdeskarphet (skarp forgrunn, uskarp bakgrunn eller omvendt).
  • Klarhet i kontrast og farger.
  • Unngå store innslag av signalfarger i store bilder.
  • Naturlige ansiktsuttrykk.
  • Naturlig dagslys (ikke gule farger fra lyskilder).
  • Naturlig lys på kveld- og nattbilder (lang lukkertid, spennende lys).
  • Etterlatt inntrykk: Kontakt med situasjonen, menneskene, landskapet og merkevaren.
  • Assosiasjoner: Spennende, kompetent, offensiv, profesjonell, engasjert, nyskapende.

Kvalitet for generasjoner

Bilder av ekte, moderne mennesker i positive hverdagssituasjoner er viktige for å få målgruppen til å identifisere seg med HIBA Hus og vise at vi kjenner og forstår dem. Bildene må fortelle historier som målgruppen kan kjenne seg igjen i.


Tilbake til toppen